Методичні рекомендації
щодо проведення територіального етапу обласного конкурсу учнівських
науково-дослідницьких робіт
«Валеологічна культура – вибір ХХІ століття»
1. Загальні положення
Територіальний етап обласного конкурсу (далі конкурс) учнівських науково-дослідницьких робіт «Валеологічна культура – вибір ХХІ століття» проводиться з метою формування валеологічного світогляду, прагнення вести здоровий спосіб життя, прищеплення навичок оздоровлення організму.
2. Завдання конкурсу
– Широке залучення учнівської молоді до практичної валеологічної освіти та виховання, формування валеологічної культури;
– усвідомлення нерозривного зв’язку дитини з довкіллям, залежності здоров’я від стану навколишнього середовища;
– аналіз та знання впливу антропогенних факторів на різні сторони життєдіяльності людини;
– пізнання оздоровчої цінності природи на поновлення фізичних і духовних сил;
– вивчення впливу факторів, пов’язаних з виробництвом, на здоров’я людини;
– дотримання правил санітарної гігієни;
– подолання шкідливих звичок;
– формування здорового способу життя.
3. Учасники конкурсу
До участі у конкурсі запрошуються учні 7-11 класів закладів загальної середньої освіти та вихованці позашкільної освіти.
4.Порядок проведення конкурсу
Конкурс проводиться поетапно:
– І етап (територіальний) – 26 січня 2024 року;
– ІІ етап (обласний) – 02 лютого-02 березня 2024 року.
Для участі в І (територіальному) етапі необхідно направити 1 найкращу роботу практичного напрямку від закладу, згідно з протоколом підбиття підсумків на шкільному рівні.
5. Критерії оцінювання переможців
Учні (вихованці) готують наукові роботи за такими напрямами:
– Організм людини, як саморозвиваюча та самовдосконалююча система (здоровий спосіб життя з позиції цінності та сенсу життя);
– Природні умови здоров’я (екологічне середовище життя людини, фітооздоровлення, ароматерапія);
- Адаптація та стійкість організму людини до різних умов зовнішнього середовища;
– Соціальні умови здоров’я (відповідальність за власне здоров’я, формування культури здоров'я, розвиток духовної сфери);
– Практична валеологія (основи здорового харчування, профілактика хвороб);
– Вплив інтелектуального та фізичного навантаження на здоров’я школярів протягом освітнього процесу. Відновлення розумової працездатності засобами фізичної рекреації;
– Впровадження здоров’язберігаючих технологій в освітній процес;
– Культура позитивного мислення сучасної молоді;
- Біологічні ритми і здоров'я людини, сон і здоров'я, запобігання стресам;
– Культура спілкування у сучасній школі. Особливості прояву булінгу в шкільному віці, профілактика та протидія булінгу;
- Дистанційні форми роботи в сучасній школі.
6. Оцінка робіт проводиться за такими критеріями:
1. Значимість:
- наукова і методична досконалість представлених матеріалів дослідницького спрямування з урахуванням місцевих особливостей;
- актуальність, результативність;
- інноваційні рішення невирішених проблем;
2. Методологія:
- постановка чіткої ідеї та очікуваний результат;
- чітко сформульована проблема;
- відгуки педагогів з даного напряму про актуальність експериментально-дослідницької роботи.
3. Рівень знання предмету роботи:
- ознайомленість з літературою та дослідженнями в галузі;
- володіння джерелами інформації, що використовувалися в роботі;
- поінформованість щодо сучасних досліджень у галузі.
Матеріали подаються в електронному вигляді (14 шрифт, 1.5 інтервал).
Об’єм роботи – до 20 сторінок. Бажано додати фото та відеоматеріали про проведену практичну роботу.
Матеріали необхідно подати до 25 січня 2024 року до ЗБДЮТ (надіслати на електронну пошту).
7. Підведення підсумків
За результатами роботи журі переможці та призери конкурсу отримують Грамоти Комунального закладу «Зачепилівський будинок дитячої та юнацької творчості».