Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSПн, 18 Грудень 2017, 4.39.55

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 132
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання продвижение сайта бесплатно укладка ламината

"Керівник року - 2016"

ВІДГУК ПРО ПРОФЕСІЙНУ ДІЯЛЬНІСТЬ

учасника ІІ (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу

педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів

«Джерело творчості»

Скотаренко Наталії Миколаївни

Скотаренко Наталія Миколаївна працює на посаді керівника гуртків Зачепилівського районного Будинку дитячої та юнацької творчості Зачепилівської районної ради з 1992 року. Має неповну вищу освіту: 1992 року закінчила Красноградський педагогічний коледж за спеціальністю дошкільне виховання. Має 9 тарифний розряд.

Проблема, над якою працює керівник гуртка: Формування національної та громадянської самосвідомості вихованців засобами декоративно-ужиткового мистецтва. У складі творчої групи ефективно реалізовує міні-проект «Від відродження української народної ляльки до формування національної та громадянської самосвідомості», що має на меті створити умови для популяризації української народної ляльки як засобу формування національної самосвідомості підростаючого покоління.

Наталія Миколаївна сумлінно виконує свої професійні обов’язки, обирає ефективні форми, методи та засоби роботи. Виявляє здібності вихованців і сприяє їх розвитку. Надає практичну допомогу вихованцям в оволодінні вміннями та навичками декоративно-ужиткового мистецтва.  Готує їх до участі у виставках, конкурсах  тощо.

Щорічно вихованці гуртка «Народна творчість» є переможцями районних фестивалів «Таланти ІІІ тисячоліття», «Перлини Зачепилівщини», районного етапу виставки «Знай і люби свій край», конкурсу української народної іграшки, конкурсів малюнків тощо. 2012, 2013, 2014, 2015 років  - переможці обласної виставки новорічних композицій «Зимовий вернісаж». 2014 рік – ІІІ місце у обласній виставці «Різдвяна писанка», переможці обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Українська народна іграшка».

Наталія Миколаївна постійно підвищує свій професійний рівень, займається самоосвітою. 2012 року нагороджена грамотою видавництва «Шкільний світ» за ІІ місце у Всеукраїнському огляді-конкурсі «Панорама творчих уроків», 2015 рік нагороджена дипломом ІІ ступеня ХХІІ обласної виставки-презентації педагогічних ідей та технологій.

Скотаренко Наталія Миколаївна виховує у вихованців повагу до принципів загальнолюдської моралі, культурно-національних, духовних, історичних цінностей України. Додержується педагогічної етики, поважає гідність дітей.

Директор Зачепилівського районного Будинку дитячої та юнацької творчості                                 Л.В. Сало

 

 

АНОТАЦІЯ

досвіду роботи

«ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ТА ГРОМАДЯНСЬКОЇ САМОСВІДОМОСТІ ВИХОВАНЦІВ ЗАСОБАМИ ДЕКОРАТИВНО-УЖИТКОВОГО МИСТЕЦТВА»

 керівника гуртка Народної творчості Зачепилівського районного Будинку дитячої та юнацької творчості Зачепилівської районної ради Харківської області

Скотаренко Наталії Миколаївни

Актуальність проблеми

 В умовах  становлення української держави одним з найважливіших завдань є створення національної системи освіти. Актуальним постає питання розвитку інтелектуальних і творчих здібностей особистості, розвитку її компетентностей на основі культури і мистецтва українського народу, народних традицій, залучення молодого покоління до надбань духовної культури. Тому естетичне виховання школярів та молоді, як засіб формування духовного світу людини, морально-етичних норм, має посісти провідне місце у системі усього навчально-виховного процесу.

Відповідно до Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641, патріотичне виховання є складовою національного виховання, головною метою якого є становлення самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста і демократа, готового до виконання громадянських і конституційних обов’язків, до успадкування духовних і культурних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин. Воно сприяє єднанню українського народу, зміцненню соціально-економічних, духовних, культурних основ розвитку українського суспільства і держави.

 Виховання свідомого громадянина починається із засвоєння дітьми духовних надбань своєї нації. Без оволодіння культурою народу, пізнання його самобутнього національного характеру, практичного продовження культурно-історичних традицій, звичаїв, обрядів не можна навіть говорити про успіх у навчально-виховному процесі.

Заклади  позашкільної освіти володіють безмежними можливостями для художньо-естетичного виховання дітей та підлітків.

Теоретичне обґрунтування

У роботі позашкільних навчальних закладів важливе місце посідає декоративно-ужиткове мистецтво. Твори декоративно-ужиткового  мистецтва  більшою  чи  меншою  мірою  є  тим  духовним середовищем,  у  якому  формуються  світогляд,  національна  самосвідомість,  естетичні  ідеали, моральні цінності, патріотичні та трудові якості особистості. Постійне перебування вихованців під впливом матеріальної й духовної культури рідного народу необхідне для найповнішого розкриття  і  розвитку  природних  здібностей,  творчості,  ініціативності,  становлення індивідуальності,  формування  неповторного  духовного  світу,  власної  активної  життєвої  позиції, почуттів обов’язку, відданості і працелюбності заради свого народу, держави.

Проблема патріотичного виховання привертала увагу багатьох дослідників. Так, сутність патріотизму як моральної якості визначалася Й.Песталоцці, А.Дістервегом, Г.Сковородою; як стержевий принцип національного виховання — К.Ушинським, М.Грушевським, І.Огіенком, Г.Ващенком, О.Вишневським. Теоретичні й методичні засади патріотичного виховання дітей і молоді розглядали О.Духнович, С.Русова, Г.Ващенко, А.Макаренко, В.Сухомлинський. Особливо цінними є сучасні наукові розробки: концепція українського виховання О.Вишневського; наукові праці, присвячені засобам патріотичного виховання Т.Анікіної (художнього краєзнавства), О.Гевко (декоративно-ужиткового мистецтва), Ю.Красильника (української етнопедагогіки) та ін.

В процесі вивчення творів українського народного декоративно-ужиткового мистецтва у дітей формуються практичні навички, які в подальшому житті будуть потрібні для виконання різноманітних робіт. Діти набувають ручної вправності, яка дозволяє їм почувати себе самостійними. Засвоєння трудових умінь і навичок пов’язане з розвитком таких вольових якостей особистості, як увага, наполегливість, витримка. У дітей виховується вміння трудитися, домагатися одержання бажаного результату.

Позашкільні заклади мають можливість протиставити виховний потенціал національної культури захопленню комп’ютерними іграми, поширенню в дитячому середовищі наркоманії й алкоголізму, що стають певною цінністю сучасної молодіжної культури, перетворюючись на атрибут життя. Тому останнім часом зріс інтерес з боку педагогічної та батьківської громадськості до виховання дітей на основі національної культури, національних традицій та історії.

Анотація досвіду

Моя система роботи спрямована на вирішення проблеми «Формування національної та громадянської самосвідомості вихованцв засобами декоративно-ужиткового мистецтва». Працюючи над цією темою, визначила  мету: формування художньо-творчих здібностей, ціннісного ставлення до національної культури та історії, розвиток трудових навичок, виховання громадянина-патріота своєї Батьківщини, що узгоджується з Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів у загальноосвітніх навчальних закладах.

Основними завданнями для себе визначила:

  • формувати у дітей практичні навички та вміння з основ художнього конструювання, моделювання;
  • розвивати у кожної дитини пізнавальні інтереси, творчі можливості, уяву, фантазію, художньо-естетичні смаки;
  • сприяти відродженню традицій, звичаїв, обрядів, створювати нові цікаві форми організації їх проведення;
  • формувати навички здорового способу життя, трудові навички;
  • у кожному вихованцю бачити наповторну особистість, індивідуальність;
  • кожну хвилину перебування дитини на занятті гуртка перетворити для неї на радість.

За програмою гуртка «Народної творчості» працюю не один рік.  Розпочинаю роботу з вихованцями з вивчення індивідуальних особливостей кожного вихованця. Виявляю інтереси та нахили дітей, рівень їх трудових навичок, бо провідною технологією, яку використовую під час занять, є особисто-зорієнтоване навчання. На занятті кожен учень може працювати під моїм керівництвом у своєму темпі та над своїми особистими завданнями.

До складу гуртка входять діти з різних класів, тому приділяю велику увагу згуртуванню дитячого колективу, створенню в ньому позитивного морально-психологічного клімату, адаптації кожної дитини в новому середовищі.

Заняття намагаюсь організувати, щоб дітям було цікаво. Завжди шукаю шляхи, щоб викликати у дітей живий інтерес до виконання завдання, «запалити» їх до творчої праці. Під час виготовлення великих композицій використовую технологію групових творчих справ (автор-розробник К. Баханов). На першому етапі – пошуковому – ознайомлюю вихованців з темою композиції, мотивую діяльність, організовую спільний перегляд зразків, вибір матеріалів, обговорення творчого задуму. На другому етапі – визначальному – приймаємо рішення щодо композиції виробу, розподіляємо завдання між групами вихованців. Третій етап – виконання завдання. Четвертий етап – презентаційний – презентація результатів групової творчої роботи. П’ятий етап – аналітичний – підбиття підсумків, самоаналіз творчої діяльності, оцінювання отриманих результатів.

З метою створення умов для самовираження та самоствердження вихованців, заохочення до певного виду діяльності використовую технологію «Створення ситуації успіху» (атор-розробник А. Бєлкін).

З метою активізації пізнавального інтересу гуртківців, патріотичного виховання за зразках українського фольклору, на заняттях широко використовую українські народні загадки. У загадці предмети чи явища природи описуються так, щоб не одразу було зрозуміло, про що йдеться. Тому відгадування загадок зосереджує увагу школярів, активізує навчальну діяльність, спонукає пізнавати явища і предмети, формує навички евристичного мислення. Загадки – дуже корисна вправа для дитячого розуму. Вони розвивають абстрактне мислення, кмітливість. Загадки інтригують дітей та стимулюють їхню фантазію. Свій досвід використання загадок узагальнила у творчій роботі «Формування національної самосвідомості особистості школяра засобами народної загадки», яка на ХХІІ обласній виставці-презентації педагогічних ідей та технологій (2015 рік) була відзначена Дипломом ІІ ступеня. 2012 року посіла ІІ місце у ХІ Всеукраїнському огляді-конкурсі «Панорама творчих уроків» видавництва «Шкільний світ», де представляла свій досвід використання загадок у навчально-виховному процесі під час занять гурка декоративно-ужиткового мистецтва.

З метою створення умов для популяризації української народної ляльки як засобу формування національної самосвідомості підростаючого покоління ініціативною групою педагогів Зачепилівського районного Будинку дитячої та юнацької творчості було розроблено міні-проект «Від відродження української народної ляльки до формування національної та громадянської самосвідомості», який став переможцем обласному конкурсі міні-проектів розвитку територіальних громад «Разом в майбутнє»Харківської обласної ради.

Завдання проекту:

1. Залучити учнівську молодь до розвитку українських народних промислів.

2. Створити у Будинку дитячої та юнацької творчості на основі гуртка «Народна творчість» осередок відродження українських народних промислів.

3. Створити умови для діяльності дитячих творчих об’єднань, програмою роботи яких передбачене виготовлення українських народних ляльок.

4. Ознайомити цільові групи з історією виникнення народної ляльки.

5. Організувати вивчення та застосування на практиці технологій виготовлення різних видів українських народних ляльок.

6. Організувати і провести заходи, спрямовані на популяризацію ляльок – семінари, фестивалі.

7. Розмістити інформацію про реалізацію проекту на сайтах БДЮТ, районної ради.

8. Створити презентаційну продукцію: фотоальбоми, буклети, відео кліпи, відео уроки.

За інноваційним потенціалом мій власний досвід як керівника гуртка «Народної творчості» є комбінаторним.

Робота з дітьми вимагає від керівника дитячого обєднання постійного пошуку нових творчих ідей, тому досягаючи певних результатів, шукаю можливості удосконалити досягнуте та розвинути успіх.

Творчість і креативність – мої дороговкази на педагогічному шляху.

Пошук
Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz